Вторник
11.12.2018
06:33
Категорії розділу
Директор [2]
Заступник з ВР [0]
Заступник з НВР [2]
Педагог-організатор [11]
Практичний психолог [0]
Бібліотекар [1]
Матеріали OSVITA.UA [14]
ДНЗ "Барвінок" [2]
Підтримайте сайт!
Пошук
Вхід на сайт
Календар
«  Декабрь 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Архів записів
Наше опитування
Який антивірус кращий?
Всього відповідей: 150
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
НВК "ЗОШ І-ІІІ ступеня - д/с" с. Річиця
Головна » 2018 » Декабрь » 3 » ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ КОНСИЛІУМ "АДАПТАЦІЯ ПЕРШОКЛАСНИКІВ ДО ШКІЛЬНОГО ЖИТТЯ"
16:44
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ КОНСИЛІУМ "АДАПТАЦІЯ ПЕРШОКЛАСНИКІВ ДО ШКІЛЬНОГО ЖИТТЯ"

 Перші сім років життя дитини дослідники називають «роками чудес». Закладені в цей час емоційне ставлення до життя, до людей, наявність або відсутність стимулів до інтелектуального розвитку впливають на всю подальшу поведінку і спосіб мислення людини.

 Перший рік навчання в школі – період адаптації школяра до нового кола спілкування, до нового укладу життя, до збільшення фізичного та емоційного навантаження.

 30 листопада у нашій школі відбувся психолого-педагогічний консиліум «Адаптація учнів 1-го класу до умов навчання в початковій школі». Мета консиліуму: залучити учасників педагогічного консиліуму до активного обговорення проблеми адаптації першокласників до навчання в початковій школі; створити умови для аналізу свого особистісного досвіду і професійної компетентності; обговорити основні проблем, які виникли в процесі адаптації учнів першого класу; визначити напрямки спільних дій.

 Під час засідання директор Трофімук В.А. проаналізувала процес адаптації у відповідності до Методичних рекомендацій щодо адаптаційного періоду для учнів перших класів, затверджених Наказом МОН від 20.08.2018 р. №923. Валентина Адамівна зосередила увагу на основній новації в умовах НУШ – інтегративному підході у навчанні. Завдяки єдиному тематичному просторі діти вивчають матеріали усебічно за допомогою різних дидактичних засобів.

 Директор повідомила також про добирання учителями 1 класу видів освітньої діяльності відповідно до теми та проблематичного питання. Це, зокрема: «ранкове коло», інтерактивні заняття в парах, співпраця учнів у групах, «щоденні п’ять» тощо.

 Валентина Адамівна відмітила, що вчителі початкових класів урізноманітнюють освітнє середовище планування і дизайн якого спрямовані на розвиток дитини і мотивацію до навчання. Вагомим під час адаптаційного періоду є турбота про збереження та зміцнення фізичного здоров’я учнів, їх моральне та громадянське виховання. З цією метою вчителі взаємодіють між собою, з батьками, медсестрою, практичним психологом. Цим самим забезпечують психологічний комфорт першокласникам, допомагають їм швидко призвичаїтись до незвичних шкільних умов. Долаючи адаптаційний період разом. Таким чином пришвидшенню адаптації сприяють ключові моменти для роботи з першокласниками Нової української школи – інтегративний підхід у навчанні, потижневі теми для обговорення з дітьми, різноманітні форми і методи навчання, зміна освітнього середовища, співпраця учасників освітнього процесу. І тоді те, що дітям здається складним стає звичним, звичне – легким, а легке – приємним.

 Про загальну характеристику учнів 1-х класів повідомили класоводи Бляшук Л.С., Марець С.Г. Зокрема, Світлана Григорівна розказала нам про те, що перший рік навчання в школі- надзвичайно складний в житті дитини. Щоденні навчальні заняття першокласників потребують напруженої розумової праці, активізації  уваги та зосередження.

  Адаптація до навчально-виховного процесу — це пристосування психіки школяра до нового режиму, перебудова його пізнавальної, мотиваційної і емоційно-вольової сфер. Перший “адаптаційний” досвід дитина отримує в дитячому садку, наступні в першому та п'ятому класах школи.

Вступ до школи та адаптація в навчальному закладі спричиняють докорінну перебудову способу життя і діяльності дитини. Криза 6-7 років збігається з початком шкільного життя. У першокласника зберігається мислення дошкільника та переважає мимовільне запам’ятовування — головним чином того, що зацікавило, а не того, що необхідно.

  2018-2019 н. р . стартувала НУШ. 26 лютого було прийнято новий Державний стандарт початкової освіти. Основна новація, з якою ми зіткнулися, це інтегративний підхід у навчанні.  Дидактичний зміст полягає у взаємозв’язку змісту, методів та форм роботи.

  Завдяки єдиному тематичному простору на уроках ЯДС ми маємо змогу вивчати матеріал усебічно за допомогою різних дидактичних засобів. Діти навчаються в комфортній  психологічній атмосфері.  Крім предмету ЯДС в НУШ пропонують інтегрований курс “Українська мова”. Читати і писати ми навчаємо дітей не на окремих уроках, а інтегровано.

  Світлана Григорівна наголосила, що її клас особливий, адже в ньому навчається дитина з ООП. Думка про те, що до інклюзивної освіти ще не готова  переважна більшість педагогів, доволі поширена. Справді, нині ми лише навчаємося навчати дітей з ООП. А от про готовність самих учнів навчатися в інклюзивному класі  йдеться нечасто. Аби допомогти учням з типовим розвитком  зрозуміти, що їхній однокласник з ООП такий самий, ми використовуємо різні вправи. Команда супроводу, що працює з дитиною намагається створити позитивне ставлення до школи і до однокласників.

  Облік результатів завершального (підсумкового) оцінювання, що здійснюється з урахуванням динаміки зростання рівня навчальних досягнень учня/учениці, фіксується учителем/учителькою у свідоцтві досягнень. Всі здобутки дитини протягом навчання в школі зберігаються у спеціальних портфоліо.  Зберігаючи матеріали, ми маємо змогу простежити динаміку зросту навальних досягнень дитини і показати дитині, що навіть маленькі її здобутки є важливими на шляху формування компетентнісної особистості.

 Практичний психолог Романюк І.В. повідомила про актуальність проблеми адаптації першокласника до навчання у школі, про роль педагога в успішній адаптації та командний підхід усіх учасників освітнього процесу. Ознайомила з результати психодіагностичного обстеження адаптаційного періоду першокласників. Були надані корисні рекомендації щодо роботи з першокласниками.

Переглядів: 8 | Додав: жучок | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]