Среда
13.12.2017
19:50
Категорії розділу
Директор [0]
Заступник з ВР [0]
Заступник з НВР [2]
Педагог-організатор [0]
Практичний психолог [0]
Бібліотекар [1]
Матеріали OSVITA.UA [14]
ДНЗ "Барвінок" [1]
Пошук
Вхід на сайт
Календар
«  Март 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Наше опитування
Якою операційною системою Ви користуєтеся?
Всього відповідей: 15
Підтримайте сайт!
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
НВК "ЗОШ І-ІІІ ступеня - д/с" с. Річиця
Головна » 2017 » Март » 1 » У НАН невдоволені об'єднанням шкільних предметів
09:51
У НАН невдоволені об'єднанням шкільних предметів

У Національній академії наук висловили невдоволення нормами проекту Типового навчального плану для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, розробленого Міністерством освіти, що передбачають інтеграцію предметів у старшій школі. Про це йдеться у заяві Національної академії наук, що опублікована на сайті установи.

У НАН зазначають, що пропозиція виключити з числа обов'язкових і перенести до категорії необов'язкових усі природничі дисципліни, передбачені нинішнім навчальним планом, зокрема фізику, астрономію, хімію, біологію, географію та екологію, призведе до руйнації вітчизняної системи освіти і небезпечний для країни в цілому.

«Натомість пропонується єдина дисципліна «Людина і природа» з обсягом викладання три години на тиждень, тобто частку зазначеного єдиного предмету в обсязі усіх інваріантних дисциплін планується зменшити до 15,4%. Наразі загальна частка природничих дисциплін в обов'язковій частині навчального плану загальноосвітніх навчальних закладів універсального профілю для 10-11 класів складає близько 23%», - йдеться у заяві НАН.

У Національній академії наук стверджують, що важливою проблемою об’єднання природничих дисциплін в один предмет, що, безумовно, викличе зниження якості їх викладання, є відсутність педагогічних кадрів з цього предмета.

«Враховуючи, що кожна з природничих наук має свій окремий предмет, базові поняття, методи викладання, а також беручи до уваги вкрай низьку престижність професії шкільного вчителя, марно сподіватися на прагнення та ефективні дії викладачів шкіл до розширення власної спеціалізації. У той же час для підготовки нових кадрів потрібно щонайменше 5 років», - наголошують в академії.

Також у НАН зазначають, що передбачена у запропонованому проекті Типового навчального плану для 10-11 класів можливість для шкіл ввести природничі дисципліни до числа профільних предметів не враховує реальну ситуацію, що склалася у невеликих містечках та сільській місцевості, оскільки забезпечити формування класів фізико-математичного, хімічного, інженерного профілів та відповідний навчальний процес там набагато складніше у порівнянні з класами гуманітарного профілю.

В академії науки висловили переконання, що відмова від вивчення природничих дисциплін та інформатики призведе до подальшого падіння загального інтелектуального рівня випускників, неможливості забезпечення абітурієнтами вищих навчальних закладів за природничими та технічними спеціальностями, зменшення потреби у вчителях з цих предметів, а в подальшому – до зниження кількості аспірантів, наукових та науково-педагогічних працівників, що може викликати посилення занепаду вітчизняної науки та системи вищої освіти.

«Таким чином, пропозиції Міністерства освіти і науки України є загрозою для системи підготовки професійних кадрів та призведуть до скорочення числа висококваліфікованих фахівців у сферах науково-технічної діяльності, оборони, охорони здоров’я, промисловості та інших галузях економіки», - стверджують у НАН.

Ще одним негативним наслідком запропонованого рішення в НАН називають можливі масові звільнення шкільних учителів природничих предметів, після чого, на думку авторів заяви, наступить «повна деградація кадрового потенціалу освітньої сфери, відновлення якого потребуватиме десятків років».

«Враховуючи зазначене, Національна академія наук України вважає за необхідне відтермінувати остаточний розгляд та затвердження проекту Типового навчального плану для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів з метою його докорінної переробки та зміни його концепції», - наголосили у Національній академії наук.

Категорія: Матеріали OSVITA.UA | Переглядів: 93 | Додав: Vik | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
0
1  
Треба надіятися, що їх почують!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]